loading...
galaxy-tools
محمد بازدید : 941 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (1)

جستجوگر ها برای جستجوی بهتر وامکانات بیشتر،از الگوریتم ها استفاده می کنند.در دو قسمت قبل،بیشتر سعی کردم راههای جذب کاربر رو یاد بدم و البته نکاتی رو هم در مورد جستجوگرها گفتم.خب در این مطلب میخوایم بحث افزایش بازدید رو بیشتر بازش کنم.برای دیدن بقیه مطالب به ادامه ی مطلب بروید...


افزایش بازدید-الگوریتم پاندا

 

الگوریتم های زیادی درست شده است و آخرین الگوریتم گوگل ،الگوریتم پنگوئن است.به طور کلی الگوریتم ها بیشتر برای جلوگیری از فریب ساخته شدند.یعنی جلوی راههای فریب دادنی که بعضی افراد درست کرده اند را میگیرند.مثلا قبلا کسی که بیشتر از یک کلمه استفاده می کرد در صدر جستجو قرار می گرفت.بعضی ها هم مثلا مطلبشان در مورد فیلم سینمایی خارجی بود ولی در برچسب ها نام انواع فیلم ها را می نوشت.بیشتر بحث امروز در مورد الگوریتم گوگل پاندا است.گوگل،چیز خاصی از الگوریتم هایش نمی گوید و هر چند وقت یکبار چیز کوچکی را می گوید و خیلی از کارهایی هم که ما میگوییم و خود گوگل نگفته است،بدلیل نتیجه گرفتن از آن راه است.می خواهیم به چند نکته بپردازیم:

1-      شاید وقتی که تجربه ی کافی نداشتید در مطالبتان،پست ها کپی شده یا بدون استفاده و مسخره نوشته باشید.شما یا باید این ها را حذف کرده و یا درستشان کنید زیرا یکی از مباحث مهم پاندا این است که <محتوای بی کیفیت و ضعیف،در رتبه ی کل سایت تاثیر می گزارد>

2-      به بک لینک ها دقت کنید! یعنی با سایت های تبادل لینک هوشمند که چندین صفحه لینک در آنها وجود دارد،تبادل لینک نکنید و با سایتهایی که چندین لینک دارند تبادل لینک نکنید.<چون شما برای بیننده مطلبمی گزارید و نه موتور های جستجو پس باید لینکتان هم توسط بیننده دیده شود و نه اینکه در انبوهی از لینک ها باشد و به همین خاطر این الگوریتم،چنین بک لینک هایی را امتیاز منفی حساب می کند>

3-      الگوریتم پاندا با هر بار آپدیت شدن سایت به شما سر میزند و ویژگی های سایت شما را می سنجد و بخاطر ممکن است به خاطر تغییری کوچک،رتبه ی شما پایین بیاید.

4-      آپدیت از نظر پاندا این نیست که فقط مطالب آپدیت حساب شوند.گاهی حتی نظر دادن کاربران هم آپدیت حساب می شود.

5-      در پاندا،مطالب دسته اول و اخبار طبق تاریخ ثبت مطلب و تاریخ ثبت سایت رتبه بندی می شوند و اینطور نیست که وبلاگهای کوچک،مطالب جدید را از سایت های برتر کپی کنند و رتبه ی خوبی بگیرند.

6-      سایت هایی که به آنها لینک می دهید بایدهم موضوع خودتان باشد تا برای شما سود داشته باشد.از نظر منطقی هم همین است چون بازدید کننده در وبگاه مرتبط با شما می تواند به سایت شما جذب شود.

7-      شما باید از شبکه های اجتماعی هم بک لینک بگیرید و فعالیت در شبکه های اجتماعی هم شامل رتبه ی زیادی برای سایت شما است.

موارد نامناسب:

8-      یکی از مواردی که پاندا از آن خوشش نمی آید استفاده ی بیش از حد تبلیغات است که با جزئیات در قسمت های قبل توضیح دادیم.این تبلیغات بیش ازحد فقط تعداد بنر ها نیست و بلکه حجم آنها هم هست.

9-      متاتگ ها و تگ های نامناسبی که در قالب استفاده شده و بدون استاندارد هست هم می تواند موجب کاهش امتیاز از نظر الگوریتم پاندا شود.شما باید قالب های خود را درون css بگزارید تا از رتبه ی بهتری بهره مند شوید.البته این مورد مدنظر همه ی قالبسازان حرفه ای هست و نحوه ی چک کردن و تغییر css و... هم در آموزش html میگوییم.

10-  همانطور که در اول این مقاله گفتم،نباید کلمات را زیاد تکرار کنیم.این هم از نظر کاربران بد است و هم از نظر الگوریتم پاندا.در مقال های قبلی به شما گفتیم که کلمات کلیدی را تکرار کنید ولی نباید بیش از حد تکرار شوند.این تکرار باید آگاهانه و طبق متن صورت بگیرد تا الگوریتم ها گول بخورند.البته برخی تکرار ها از عمد نیست و بخاطر همین الگوریتم ها سخت گیری زیادی نمی کنند که اگر چند بار آنرا تکرار کنیم.

11-  نباید از لینک های شکسته استفاده کنیم.یعنی نباید آدرس های اشتباهی را در صفحه قرار دهیم که به صفحه ی 404 یا صفحه موجود نیست ختم شوند.

12-  شاید از نظر شما بازدید مهم باشد و از نرم افزار های افزایش بازدید استفاده کنید ولی از نظر الگوریتم پاندا باید مدت زمان حضور کاربران زیاد باشد و این حضور خیلی مهم است.وقتی مدت زیادی در صفحه هستیم،الگوریتم ها فکر میکنند که ما در حال خواندن مقاله هستیم و اگر برعکس این باشد،فکر میکنند از طریق پاپ آپ یا نرم افزار های افزایش بازدید آمده ایم!شما می توانید میانگین سایت خود را از آدرس روبه رو ببینید: http://www.alexa.com/siteinfo/yoursite

در قسمت Daily Time on Site باید این زمان را ببینید.

13-  مشکلات فنی موجود در سایت هم یکی از موارد نامناسب از نظر الگوریتم پاندا است.یعنی نباید مشکلاتی در صفحه پیش بیاید.برای مثال پایین آمدن ستون قالب.

سعی نکنید پاندا را فریب بدهید چون بهترین و برترین الگوریتم گوگل است که به دقت بر سایت ها نظارت میکند.درواقع دوران فریب دادن گوگل به سر رسیده است.در مقاله ای که قبلا در مورد پاندا خوانده بودم،در آن نوشته شده بود که حدود 6 ماه بعد گذاشتن الگوریتم پاندا،نتایج جستجو بسیار بهتر شده و برترین نتایج در صفحه ی اول آمده است.حدود سه سال پیش یعنی همان موقعی که الگوریتم پاندا نیامده بود،مطلبی را در وبلاگم گذاشتم و لینک دانلودش کپی بود ولی در حدود چند روز بعد در صفحه ی اول گوگل قرار گرفت که خیلی جالب بود! پاندا این نتایج را برای کاربران فارسی زبان هم انجم داده اما متاسفانه افراد سودجو هر روز بیشتر و بیشتر می شوند و ایده های جدیدی به ذهنشان میزند!

نکات مهم:

14-  ن نوآنخودمان را از آپدیت های الگوریتم ها با خبر کنیم چون با هر بار به روز شدن ممکن است شاخص هایی تغییر کند و اگر آن شاخص هارا انجام ندهید ممکن است رتبه ی شما افت کند.

15-  همیشهههمیشه تغییر یا آپدیت الگوریتم برای همه خوب نیست و خیلی از سایت ها با آمدن پاندا افت شدیدی داشتند و خیلی ها هم پیشرفت زیادی داشتند.

این هم مقاله ی سوم ما در زمینه ی سئو و ایندکس شدن مطالب.

موفق و پیروز باشید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا از عملکرد و مطالب گلکسی تولز راضی هستید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 241
  • کل نظرات : 60
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 76
  • آی پی امروز : 420
  • آی پی دیروز : 373
  • بازدید امروز : 1,135
  • باردید دیروز : 1,291
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 11,744
  • بازدید ماه : 30,044
  • بازدید سال : 89,420
  • بازدید کلی : 1,518,784
  • کدهای اختصاصی
    logo-samandehi
    شبکه های اجتماعی

    کانال آپارات گلکسی تولز

    کانال تلگرام گلکسی تولز

    صفحه ی فیسبوک گلکسی تولز

    تبلیغات


    تبلیغات ارزان